Vitt Oslo

Idag snöar det i mitt Oslo. Katterna har varit ute lite, men de tycker mest att det är vitt, kallt och konstigt.
Tänkte laga mig en tallrik havregrynsgröt till frukost, kan vara skönt med något varmt i magen när man vet att man ska ut i det kalla efteråt. Jobbar mellan 13 och 21 idag. Stänger både idag och imorgon, tyvärr. Trist att stänga på helgerna, men någon måste ju göra det :)

På lördag snackas det om utgång med My och hennes vänner som är på besök. Har bara hört lite smått om det, så jag vet inte vad det är som är på gång. Så när jag kommer hem från jobbet lär det väl bli stress som vanligt, haha.

När jag var ute med Robins mamma på våran egna lilla dag, så fyndade jag faktiskt en del. Kändes gött som bara den. Hittade en jättefin kofta på Mango för 119kr, en par bruna stövlar för 99(!!)kr, och tre BH:ar på Lindex för 50kr stycket. Riktiga kap, om du frågar mig. Bild på stövlar och kofta kommer kanske upp någon gång, om man har tur.

Igår fyllde min yngsta systerson år och på lördag ska de ha kalas för honom. Jag vill så gärna vara med! Känns trist i såna här tillfällen att vara långt ifrån. Såna tillfällen man bara vill vara tillsammans med allihopa. Nåja, det är bara till att acceptera läget, tyvärr.

Nu är det dags för gröt, sen ska jag ta en dusch. Brrr.. Det är kallt här.

Innan jag stänger här, vill jag bara meddela att jag tycker så mycket om mina kära vänner och arbetskamrater Iris och Jessica. I fullkomligt LÖÖÖÖÖÖÖÖV YOU!

Jag och Iris på Knuts byebye-fest

Jessica på en gräsplätt på Karl Johan

Återigen, jag och Iris hos Knut

Iris, Jessica och min arm på Yaya's

Kommentarer
Postat av: Madde

Hoppas allt är bra med dig emelie!!=) Du är saknad... Hör av dig när du kommer hem!



ps: Du med dina bh:ar:P haha..

2009-01-16 @ 20:32:56
Postat av: rebecka

du e så duktig som jobbar o sliter. jag vill också ha ett liv där man har tid till saker. åååh !! du är min bästaste vän. saknar dig supermassormycke emlans. nästa gång ja e ledig ska ja bannemig åka hem till dig i norge på momangen !! puss på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback