Hem (?)

Idag ska jag åka hem till Oslo igen. Jag ska åka hemifrån igen. Hemifrån, men ändå hem.
Just nu är det svårt att veta vilket som är hemma. Oslo är mitt hem, tillsammans med Robin och katterna. Men när jag är hos mamma och pappa, så är jag verkligen hemma. Hemma...

Jag skulle vilja, mer än någonting annat, flytta allt jag har i Oslo; Robin, jobb, vänner, allt... ner till Skåne. Jag orkar inte sitta på en buss i sju timmar för att få komma hem till mamma och pappa. Jag vill inte behöva ta ledigt i flera dagar för att hälsa på mina vänner. Jag vill bo nära, kunna åka 'hem' bara över en dag.

Det är inte det att jag inte trivs i Oslo, för tro mig, det gör jag. Jag vill bara flytta allt.

Nu kommer jag inte träffa mamma och pappa på länge. den 27e åker de till Thailand och ska stanna där till den 15e feb. Kommer inte kunna åka ner igen innan dess. Förstår ni? Över en månad utan mina föräldrar. Suck...

Nehe, nu blev det för mycket tjat. Hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback