Bebisar hit och bebisar dit

De som känner mig vet att jag verkligen ser fram emot att skaffa barn, men att jag absolut inte skulle skaffa det just nu. Inte förrän min framtid är säkrad med en bra utbildning och ett ordentligt jobb. Men visst får man lov att säga att man längtar och verkligen ser fram emot det?
Robin blir rädd när jag säger så. Jag tror inte att han förstår skillnaden mellan "ser fram emot" och "vill ha nu". Haha.

Varje dag på jobbet får jag se massvis med fina bebismagar och söta bebisar, det är många som kommer och fikar när de är mammalediga. Senast idag såg jag en 3 dagar gammal pojke, fortfarande röd och skrynklig i skinnet. Så himla söt. Sen att man även träffar på bortskämda, gnälliga och allmänt störiga ungar varje dag, det är en annan femma. De har säkert fina sidor, de också.

Jag har börjat läsa en ny blogg, på tal om bebisar. http://mammabeckas.blogg.se/. En 18-årig tjej som har tre små döttrar, varav två är tvillingar. Hon skriver både om deras vardag och om allmäna tankar och funderingar. En mycket intressant blogg som ger mig lite extra glädje i min vardag.



Kommentarer
Postat av: Vendela

Jo, Rebecka är väldigt duktig som klarar av tre barn när hon är så ung! Följer också den bloggen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback