Jobb idag... igen...

Jodå, så att...
Igår var en helvetisk dag på jobbet. Jag höll, helt seriöst, på att börja gråta och skrika "Jag vill inte mer! Jävla kunder, vad fan gör ni här? Borde inte ni vara på påskferie med era ungar? Jävla skit." ..... Men det gjorde jag såklart inte.
Anledningen till att det var så jävilgt, är för att det blev dåligt förberett på morgonen. Eller rättaresagt: Vi hann inte förbereda något, för så fort vi öppnade dörrarna så sprang kunderna in... Nästan...

Idag ska jag ut till Bygdö igen, precis som förra söndagen. Vad skulle jag annars göra? Lite extra cash mår ingen dåligt av. Det är så man får försöka tänka.

Här sitter jag med en froothie gjord av filmjölk, havregryn, banan, hallon och blåbär. God frukost när man inte har något annat hemma. Ska dricka upp den och sedan sminka mig och fixa håret, så att man ser någorlunda anständig ut. På Bygdö är det inte direkt samma sak som på UB, där man har värsta outfiten med byxor, tröja, förkläde och mössa. Här behöver man bara ha deras blå tshirt och ett litet svart förkläde. Roligt på ett vis, men jobbigt på ett annat. Nu måste man ju fixa håret, och smutsa ner sina egna jeans.

BTW, så ska jag till frisören hemma i Sverige. Jag ska bli ljuuuuuus igen.. I alla fall ljusare. Ska bli spännande. :)

Haaaa det gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback