Coffee art

Idag var jag som sagt ledig. Det har varit jätteskönt, trots att det har varit saker och ting att fixa med hela tiden.
Jag var på svenska ambassaden vid 12-tiden för att förnya mitt pass. När jag och Robin åker till Egypten måste man ha ett pass som varar i minst ett halvår efter utresa. Mitt går ut i mars. Lagom irriterande. Så idag har 420 NOK försvunnit från mitt konto. Yes, säger jag bara.
När jag kom hem började jag med hemsysslorna. Jag har tvättat, diskat och städat. Det behövdes, tro mig.

Johan, en kompis till mig och Robin, kom hit ikväll och ska stanna här tills på söndag. Trevligt :)
Nu sitter de och spelar något spel tillsammans med några andra kompisar på nätet. Johan sitter på min dator, för att han och Robin ska kunna se på varandras skärmar eller något. Därför fick jag sitta på Johans bärbara. Hihi. Jag tycker det är skoj med bärbara datorer, det känns så hightech på något vis. Nu skrattar ni säkert åt mig, för att ni allihopa redan har bärbara datorer, men jag har aldrig haft någon. Så det så! :)

Sängen är renbäddad med nytvättade lakan och den ser mer än inbjudande ut. Ska trots allt gå upp kvart i sex imorgon bitti. Jobbar 7-15 imorgon. Sen på kvällen ska vi ut och äta på Yaya's med jobbet. Fan vad trevligt det kommer bli! Har verkligen sett fram emot det. Om ni någon gång kommer till Oslo. Gå och ät på Yaya's! Världens mysigaste thailändska restaurang, med supergod mat.

Efter Yaya's tänkte jag bjuda hem alla som är sugna hem till mig, på förfest, för att sedan dra vidare ut och göra Oslo livat. :) Hoppas alla är på. Robin har också bjudit hem lite vänner, så vi blir ett kanongäng i så fall. Haha. I vår stoooooora lägenhet med sååååå många sittplatser. Hahahaha.

Frågan är om jag kommer kunna sova ordentligt inatt. När vi kollade på film nyss, somnade Johan i soffan. Han snarkar sjukt högt, haha. Jag som är van vid att ha det så tyst omkring mig när jag sover. Varken jag eller Robin snarkar något särskilt. Andas bara lite högre när vi är förkylda, typ. :)

Aja, det lär vi märka. I värsta fall får jag väl lägga en kudde över Johans huvud. :P

Over and out.


Det är sånt här jag kämpar för. Ibland lyckas jag. Oftast inte.

Kommentarer
Postat av: rebecka

hej emlan. vet att jag inte ringde igår, somnade i sängen när jag pluggade och vaknade inte förran jag va tvungen att sticka. sorry. hade tänkt ringa nu idag men såg att du skulle jobba... vi får höras snart istället. puss på dig.

Postat av: Emelie

ååh hoppas ni får roligt ikväll =) låter mysigt =) måste snart komma o hälsa på dig =) pusspuss

2008-10-18 @ 12:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback